divendres, 5 d’agost del 2016

El Gran Dictat

En aquest darrer curs vaig posar en marxa aquesta activitat, que va donar molt bons resultats. En petit grup cada setmana jugàvem a "El Gran Dictat". Primer vàrem veure un vídeo del concurs a TV3, perquè els nins vessin la dinàmica del concurs, i després vaig fer la meva adaptació particular.
Quan a classe fèiem un dictat, els nins copiaven aquelles paraules "més difícils" en targetes de cartolina, que vàrem anar recopilant a la nostra capsa del Gran Dictat. 






A l'hora de jugar cada alumne havia de lletrejar les paraules que jo li anava dient, quan cometia una errada, perdia el torn de joc i passàvem al següent concursant. Cada sessió fèiem 3 rondes, i cada nin apuntava a un marcador general (jo l'utilitzava per trimestre) les paraules encertades en aquella sessió.


 Els resultats han estat molt positius, tant per treballar la consciència fonològica, com per reduir les faltes ortogràfiques. I sobretot molt divertit i engrescador pels infants! Sense cap dubte el curs vinent el seguiré posant en pràctica!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada